OVER DE FUNCTIE
Als Payroll Officer ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning van de payroll voor de arbeiders van Alpro België. Je staat garant voor een correcte verwerking van de tijdsregistratie voor deze populatie. Je fungeert als eerste aanspreekpunt met betrekking tot tijdsregistratie en dit steeds op een service gerichte manier. Verder bied je administratieve ondersteuning aan de Payroll Professional voor de arbeiders.
In deze functie rapporteer je aan de Business Office Manager en maak je deel uit van het Belgische Payroll team. Wij hanteren een flexibele manier van werken met afwisselend kantoor- en thuiswerk. Je zal in deze functie werken vanuit het kantoor in Wevelgem aangzien de meerderheid van de collega’s hier zijn gevestigd.
UW ROL
Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:
Beheren van tijdsregistratie: afwezigheden ingeven in het tijdsregistratiesysteem (Protime), vragen beantwoorden van arbeiders en leidinggevenden over registratie van aan- en afwezigheden (en impact op loon), controleren van de tijdsregistratie ter voorbereiding van de maandelijkse loonafsluit. Je bent ook key user van het tijdsregistratiesysteem (opzetten en aanpassen van instellingen en configuraties, geven van interne trainingen, etc.).
Beheren van thematische verloven, Vlaams opleidingsverlof en zwangerschapsverlof/profylactisch verlof: ingeven van de thematische verloven in het tijdsregistratiesysteem, voorbereiden van het overzicht van alle aangevraagde thematische verloven voor de ondernemingsraad, opmaken van bijhorende overheids- en contractdocumenten, beantwoorden van vragen van arbeiders rond de verschillende mogelijke afwezigheden i.f.v. de persoonlijke situatie.
Personeelsvoordelen: je staat in voor de administratieve opvolging van het Alpro Aanvullend Voordelenplan (hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, invaliditeitsrenteverzekering). Daarnaast verzorg je de bestelling en verdeling van de extra-legale voordelen zoals sport- en cultuurcheques, maaltijdcheques, ecocheques, Alpro-bonnen, etc…
Personeelsadministratiesysteem: je past persoonlijke gegevens aan in het systeem en zorgt ervoor dat dit up to date staat (SuccessFactors).
Continuous improvements: je werkt mee aan projecten ter verbetering van huidige processen en je adviseert HR-collega’s m.b.t. vragen over niet-standaard situaties
OVER JOU
Je hebt een eerste ervaring met toegepaste sociale wetgeving vanuit een payroll-visie.
Je hebt een eerste ervaring in een administratieve functie. Een (eerte) ervaring met tijdsregistratie is een must. Grote plus als je ervaring hebt met ons systeem, genaamd Protime.
Je hebt sterke administratieve vaardigheden, analytisch inzicht en affiniteit met IT
Je bent stressbestendig en houd je strikt aan deadlines (maandelijkse loonafsluiting)
Je hebt een hands-on aanpak en hebt een proactieve mindset met een focus op continue verbeteringen (efficiëntie, etc.).
Je gaat discreet en met de noodzakelijke confidentialiteit te werk.
Je werkt nauwkeurig en gedetailleerd, maar blijft het grotere plaatje zien.
Je beschikt over een bachelor- of masterdiploma.
Je bent een teamspeler met sterke relationele en interpersoonlijke vaardigheden, en bent service gericht.
Flexibiliteit schrikt jou niet af, je straalt positivisme uit en toont wendbaarheid in een onzekere en veranderende omgeving.
Je spreekt Nederlands en je hebt een goede beheersing van het Engels
OVER ONS
Werken bij ons betekent werken in een in een snelle en complexe werkomgeving, waardoor het af en toe best uitdagend kan zijn. Maar werken bij ons betekent ook dat er talloze kansen en mogelijkheden op je pad komen. Je krijgt de mogelijkheid te werken met enkele van onze wereldberoemde merken zoals Evian, Nutricia, Activia en Nutrilon. En we garanderen je dat je bij ons helemaal jezelf kunt zijn. Door innovatief en ondernemend te zijn, zul je verbaasd staan van de impact die je kunt maken. Sluit je aan bij onze missie voor een gezondere wereld. One Planet, One Health BY YOU. We zijn er trots op een werkgever te zijn die gelijke kansen biedt voor iedereen. We zijn ervan overtuigd dat onze verschillen het verschil maken en dat onze groei als bedrijf, als team en als individu gestimuleerd wordt via een inclusieve werkomgeving. Wij nemen daarom ook alle sollicitaties in overweging* ter bevordering van een inclusieve werksfeer die toegankelijk is voor iedereen. Wist je dat als B-Corp gecertificeerd bedrijf, Danone Benelux aan de hoogste normen voldoet op het gebied van sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoording? CONTACT
📧 Mail Ellen Deschuttere - ellen.deschuttere@external.danone.com