Vlaanderen * Fulltime * Master
The challenge
Bij Matexi bieden we geen job, maar purpose! Onze missie is aangename woon-en leefplekken te realiseren - ‘together we create great places’. Om te zorgen dat onze medewerkers vol voor deze missie kunnen gaan, willen we hen een geweldige werkomgeving aanbieden die goesting geeft om samen te werken, te ontmoeten, te leren.
De context die de uitdaging in deze functie zo boeiend maakt!
Sinds zijn oprichting in 1945 biedt Matexi aan iedereen de kans om een betaalbare, duurzame en kwaliteitsvolle woning aan te schaffen. Onder het motto ‘Welkom in de buurt’ creëert Matexi buurten die inspireren om samen meer van het leven te maken.
Matexi heeft 12 kantoren verspreid over elke Belgische provincie, in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in het Groothertogdom Luxemburg en in Warschau (Polen). Met ruim 350 medewerkers ontwikkelt Matexi momenteel 600 buurten in 300 steden en gemeenten. Matexi realiseert zo meer dan 1500 woningen en appartementen per jaar.
Gezien de geografische spreiding, is een facility manager cruciaal om te zorgen dat teams efficiënt kunnen samenwerken.
In de organisatie rapporteer je aan de Chief People & Technology Officer.
Dit doe je
Je beheert proactief de real estate portefeuille van Matexi België en Polen (een mix van eigen gebouwen en huur). Onze gebouwen moeten
Veilig zijn: samen met de preventieadviseur zorg je voor een veilige werkomgeving waar ook rekening wordt gehouden met wellbeing van onze medewerkers.
Fit for purpose zijn: de inplanting inrichting is in lijn met hoe en wanneer we samenwerken of samenkomen.
Kost efficiënt zijn: kost efficient inrichten én beheren.
Een FUN place to work zijn: onze huidige en toekomstige medewerkers of externe partijen moeten goesting hebben om elkaar te ontmoeten en samen te werken bij Matexi.
Aangezien je met verschillende stakeholders zal samenwerken, ben je iemand die sterk is in connectie met mensen: je weet bij wie je terecht kan voor je vragen en zelf wordt je de go to person voor facility vragen. Stakeholders zijn onze medewerkers, HR, Exco IT, procurement, health & safety adviseurs, bezoekers, externe partners en leveranciers.
Je pakt ons facility programma op om zo Matexibreed onze gebouwen, locaties, inrichting een nieuw elan te geven en om te tunen tot een state-of-the-art en inspirerende werkplek.
Naast dit strategische facility programma, ben je ook verantwoordelijk voor de dagdagelijks facility vragen. Deze variëren van interactie met leveranciers, over vragen over contracten, tot doorpakken van onze veiligheidsactiviteiten. Het is een job in beweging dus gaandeweg geven we deze samen meer vorm (bvb wagenpark)
Je blijft steeds onze manier van (samen)werken en ontmoeten in vraag stellen zodat onze plek elke keer weer beter wordt.
Dit ben je
Een Master diploma binnen een vastgoed richting of Minstens 5 jaar relevante ervaring ivm vastgoed, beheer van gebouwen.
Ervaring met procesoptimalisatie en het leiden van veranderingstrajecten.
Als Facility Manager heb je een kritische geest en sta je voor open communicatie.
Je bent pro-actief en ziet het grote geheel. Je anticipeert op potentiële problemen en lost deze mee op wanneer nodig.
In de verschillende verandertrajecten verlies je kwaliteit en klantgerichtheid niet uit het oog.
Je zoekt naar alternatieven, oplossingen wanneer je struikelblokken tegenkomt.
Je kan vlot communiceren op verschillende niveaus binnen de firma, en een correcte vertaalslag maken van management communicatie naar de teams.
Je kan zowel zelfstandig als samen met je team werken. Je weet als geen ander te organiseren, plannen, coördineren, optimaliseren, etc.
En bovenal: Je hebt onze 6 beliefs attitude:
You dream big: je legt de lat steeds hoger
You are serious about awesome people: mensen staan voor jou centraal en zijn het uitgangspunt van je job
Je staat voor no nonsense en kan helder en simpel een boodschap brengen
Je levert op wat je belooft
Je neemt echt eigenaarschap. Ook moeilijke opdrachten pak je op en je gaat op zoek naar antwoord en oplossing.
Je gelooft in focus: je zet prioriteiten en brengt deze ook helder naar je stakeholders.
Je spreekt vlot Nederlands, Frans en Engels.
Dit krijg je
Autonomie & flexibiliteit
Collega’s met expertise en goesting om dingen aan te pakken
Een opleidings- en ontwikkelingstraject op jouw maat via de Matexi Academy
Nooit een saaie werkdag, en genoeg vrije dagen om je batterijen op te laden
Een job in een gezond bedrijf: Matexi is marktleider met een sterke visie
Dit zijn wij
Sinds zijn oprichting in 1945 biedt Matexi aan iedereen de kans om een betaalbare, duurzame en kwaliteitsvolle woning aan te schaffen. Onder het motto ‘Welkom in de buurt’ creëert Matexi buurten die inspireren om samen meer van het leven te maken.
Matexi heeft kantoren in elke Belgische provincie, in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in het Groothertogdom Luxemburg en in Warschau (Polen). Met ruim 350 medewerkers ontwikkelt Matexi momenteel 600 buurten in 300 steden en gemeenten. Matexi realiseert zo een duizendtal woningen en appartementen per jaar.